Положення про

 

методичні об'єднання

 

педагогічних працівників закладу

 

І. Загальні положення

1.1. Методичне об’єднання (МО) педагогів закладу – це структурний підрозділ науково-методичної служби школи.

1.2. Методичне об'єднання створюється за наявності не менше трьох педагогів за галузями знань державного компонента освіти відповідно п. 65 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 14.06.2000 р. за № 964. Можливе створення методичних об'єднань гуманітарного, суспільно-гуманітарного, фізико-математичного, природничо-наукового, технологічного, художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого напрямів.

 

 

1.3. До складу методичних об'єднань входять всі педагоги закладу. Керівництво роботою методичного об'єднання здійснює голова, педагог із відповідною фаховою освітою, який обирається на загальних зборах МО терміном на 2 роки і призначається наказом керівника закладу. Голова МО закладу входить до складу міського методичного об'єднання відповідного фаху.

1.4. МО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи МО узагальнюються.


1.5. Періодичність засідань МО визначається її членами, виходячи з необхідності, але не менше 4-5 разів на рік. У період між засіданням проводяться практичні семінари з організацією тематичних відкритих уроків, взаємовідвідування уроків, методичні тижні, предметні олімпіади, позакласні заходи та ін. За підсумками засідання МО виносяться відповідні рішення. Можливе ухвалення рішень щодо виконання певних завдань в період між засіданнями.

1.6. Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НВР.

1.7. Уся діяльність МО здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з програмою розвитку закладу та цим Положенням і передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення неперервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науково-методичної проблеми закладу. 

1.8. Зміст роботи МО має переважно інформаційно-консультативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.

1.9. У своїй роботі методичні об’єднання підзвітні методичній і педагогічній раді закладу.

1.10. План роботи МО затверджується  методичною радою закладу.

1.11. Тематика засідань обумовлюється завданнями, змістом та основними напрямками діяльності МО.  

1.12. Перелік створених методичних об'єднань (асоціацій) в поточному навчальному році формується педагогічною радою закладу та затверджується керівником закладу.

1.13. Термін дії даного Положення не обмежений. Зміни чи доповнення вносяться в разі потреби, але не рідше 1 разу на 5 років.

 

 

ІІ. Завдання методичного об'єднання педагогів

навчального закладу

 

2.1. Вдосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів МО з метою надання якісної базової і повної загальної середньої освіти.

2.2. Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного консультування педагогів.

2.3. Вивчення, впровадження перспективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

2.4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.

2.5. Забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання і виховання школярів.

ІІІ. Зміст діяльності методичного об’єднання навчального закладу

 

3.1. Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу.

3.2. Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов’язкових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпечення, корегування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.

3.3. Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять викладачі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.

3.4. Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації педагогів.

3.5. Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.

3.6. Залучення вчителів до інноваційної діяльності, стимулюючи наукове осмислення і узагальнення результатів дослідницько-експериментальної роботи. 

3.7. Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їхньої розробки та засвоєння.

3.8. Розробка методичних рекомендацій для учнів та їх батьків щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.

3.9. Організація роботи диференційованих методичних семінарів для різних груп педагогів.

3.10. Залучення учнів до науково-дослідницької діяльності.

3.11. Координація позакласної роботи з предмета, проведення предметних тижнів, олімпіад.

IV. Основні напрями діяльності методичного об’єднання

навчального закладу

4.1. Вивчення нормативно-інформаційної документації і методичних листів з питань освіти.

4.2. Ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньошкільного контролю.

4.3. Взаємовідвідування уроків певної тематики з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів.

4.4. Організація відкритих уроків певної теми з метою ознайомлення з методичними розробками складних тем предмету.

4.5. Вироблення єдиних підходів до оцінки результатів освоєння програми на основі розроблених освітніх стандартів з предмету.

4.6. Ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предмету; аналіз методів викладання предмету.

4.7. Організація і проведення предметних тижнів; організація і проведення першого етапу предметних олімпіад; конкурсів, оглядів; питання стану позакласної роботи з предмету.

4.8. Заслуховування звітів про професійну самоосвіту вчителів, роботу на курсах підвищення кваліфікації в інститутах, звіти про творчі відрядження.

4.9. Інтеграція нових навчальних програм у цілісний навчальний план школи. 4.10. Обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на МО.

4.11. Аналіз ходу та результатів інноваційної діяльності.

4.12. Проведення проблемного аналізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює МО.

4.13. Організація та корекція стратегічних документів школи в межах своєї компетенції.

4.14. Керівництво дослідницькою роботою учнів.

4.15. Подання пропозицій щодо поліпшення науково-методичної роботи в школі, діяльності методичної ради.

4.16. Організація різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів. 

4.17. Організація роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективні нововведення та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем.

4.18. Встановлення і розвиток творчих зв’язків і контактів з аналогічними підрозділами інших закладів освіти, ВНЗ і науково-дослідницьких інститутів, дослідниками в інтересах вдосконалення своєї роботи.

4.19. Розробка методичного інструментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.

V. Права методичного об’єднання навчального закладу

 

Методичне об’єднання навчального закладу має право:

5.1. Подавати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу в школі.

5.2. Звертатись за консультаціями з проблем навчання та навчальної діяльності учнів до адміністрації закладу, з проблем вдосконалення педагогічної майстерності до міського методичного кабінету.

5.3. Порушувати клопотання про заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності.

5.4. За відповідними запитами атестаційної комісії готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів.

5.5. Ставити питання щодо публікації матеріалів, які висвітлюють кращий досвід, накопичений у рамках методичного об’єднання.

5.6. Рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами навчального закладу.